Wednesday 3 April 2013

Boring-boring..Masak-masak

Assalamualaikum...

Hai...Hai...Hai..

Jumpa lagi cik puan surirumah yang suka berceloteh kat meja tulis ni..eh bukan berceloteh
tapi menaip la..hahaha...Dua tiga kisah yang lepas aku asyik cerita pasal makan je kan...asyik dok layang gambar2 makanan je..huhu...amacam ada meleleh air liur tu tak..hikhhik..ok..ok..jgn marah..

Kisah kali ini pun berkisar ttg makan jugak..Tapi aku cuma nak kisahkan macam mana aku boleh berhobikan sesuatu yg berkaitan dgn mknn ni..Al-kisahnyer ia bermula sejak aku pregnant anak sulung dulu..jeng..jeng..jeng..org kata kalo rajin semacam je..nak nak lg rajin masak .tu mesti pregnant anak pompuan..haha..ye la tu..yg kuar tu mmg la baby girl pon..hehehe...

Masa pregnant aku masih belajar lg..buat master..kira kegiatan harian aku ms tu teramat la aktif..keje nyer berulang alik je ke kelas n hostel serta perkarangan universiti..bila dah tamat belajar..maka aku pun ddk rumah je la tak keje sementara menunggu waktu bersalin..Masa ni mmg la teramat boring ddk rumah..kita dah biasa sibuk..tetiba jd surirumah..terperap je..al-kisahnye kawan aku tu tokey bakeri ajak aku join kelas kek dia..tanpa fikir pjg aku pun p la join..

Terus jatuh cinta dgn dunia baking ko..skrg ni buat kek, biskut, dessert dan pastry bukan lagi sekadar hobi..malah kadang2 ia telah jadi side income aku..kalo ada yg nak menempah kek, tart, pavlova, apam mahupun homemade chocolate..aku dah boleh buat..

Nanti satu hari aku tunjukkan koleksi kek2 yang aku dah buat...Tapi aku ni jenis yang suka mencuba dan mengeksperimen..kebanyakkan resepi yang aku buat aku ambil dari internet dan olah sikit..dah tentu la aku ada favourite website yg aku jadikan sebagai rujukan..

Sekarang aku masih lagi meneruskan hobi tersebut..walaupun aku dah sibuk semula dgn urusan belajar aku..yang paling bagus nya adalah..aku mendapat sokongan penuh dari encik husband..katanya..dia dah boring mkn kek sbb aku selalu sgt buat kek..tapi bila aku buat tu dia tetap makan sebagai tanda sokongan terhadap minat aku...Terima kasih lah suamiku..huhu..

No comments: