Thursday 25 April 2013

Baby Amanda..

Assalamualaikum...

Eh..eh..eh..!! Jangan tersalah sangka...tajuk "Baby Amanda" tu bukan mengenai baby aku...hihi..puan surirumah ni belum tiba masa melahirkan lagi...itu baby kawan aku yang baru je bersalin 16 April yang lalu..

Seronoknye tengok org dah bersalin...tapi..tetiba aku jadi takut plak nak bersalin nnt..bukan ape..kesakitan melahirkan kali pertama dulu masih lagi boleh dirasa...skrg ni dah nak rasa melahirkan kali kedua plak...hadoi..berdebar-debar nye...


Haaa...ini la dia baby Amanda Raisya..anak kawan aku tu...comel kan dia..hehehe...cantik sungguh nama dia..Amanda Raisya..macam nama minah salleh pun ada kan..hihi...pandai la diorang ni pilih nama anak..

Puan surirumah ni tak tau lagi nak letak nama apa pada anak yang bakal lahir nnt..jantina pun tak tau laki ke pompuan ke...masa awal pregnancy..doktor kata uri aku kat bawah..menurut kata doktor uri di bawah ni tidak membenarkan ibu bersalin secara normal..kena melahirkan melalui pembedahan atau bahasa perubatan nya..ceaserean..dalam kes kronik..uri di bawah boleh menyebabkan rahim terpaksa dibuang..atau jika pendarahan berlebihan..boleh mengakibatkan ibu kehilangan nyawa..ohh...!! sungguh menakutkan bila dgr doktor cakap macam tu..sungguh la melahirkan ni adalah perjuangan antara hidup dan mati..**insaf kejap**

Bagaimanapun..Alhamdulillah..dah masuk 7 bulan pregnant..dan dah scan perut kelmarin..syukur doktor kata uri dah naik..kepala baby pun dah dibawah..dan tiada sebarang masalah utk bersalin normal..tapi perkembangan lanjut akan di scan lagi bila masuk 9 bulan..Jantina..?? hmmm...tak nampak..huhu..

Eh..asalnya tadi nak cerita pasal baby Amanda..apesal boleh tercerita pasal pregnancy aku plak ni...hadoi..tu le masalah saya..selalu out of topic..tapi tak pe..dah tgk gambar dia kan...ok la tu..huhu

TAHNIAH BUAT SAHABAT SAYA..SELAMAT BERPANTANG..!!!

No comments: