Monday 13 May 2013

Bodohkah Saya...???

Assalamualaikum...

Amboi tengok tajuk entry pun tertanya-tanya dah...APE KES NYE KOME NI..?

Hahahahahahaha...ketawa pulak dah...

Kisah ini pendek saja..


Ada orang kata saya bodoh sebab sambung belajar tinggi-tinggi..Sekarang ni susah nak dapat kerja..orang ada master pun menganggur..apetah lagi org ada PhD..Ada kelulusan tinggi-tinggi pun tak guna..Orang takut nak amik bekerja sebab tak berani nak bagi gaji tinggi..Kalau bagi gaji rendah tak padan pulak dgn kelulusan..kalau bagi gaji tinggi company pulak rugi...Bodoh nyer belajar tinggi-tinggi ni...belajar sampai degree sudah la..pastu keje je mana-mana yang sesuai...

Begitulah lebih kurang kata org..

Namun...saya hanya tersenyum melebar..sambil saya menjawab, 


"saya tak peduli apa orang kata..Rezeki itu Allah yang bagi..bukan kamu..kamu....atau orang itu..."

p/s : JANGAN MARAHKAN SAYE JIKA ANDA TERKEDU DENGAN JAWAPAN ITU...!!

1 comment:

si cantik matahari said...

betoi2 sekurang2nya kita tahu kita di mana.. dan xkacau org. n bukan sama mcm org yg duk bercerita-cerita tu..