Thursday 30 May 2013

Happy 4th Anniversary..

Assalamualaikum....

Nak kisahkan pasal hal semalam..hihi..(belum cerita dah gelak...)

Tanggal 29th May 2013..aku macam biasa la buka facebook utk lihat2 saja...stalking kata orang kampung aku..huhu..tetiba kan..aku terpandang satu status seorang sahabat..begini lebih kurang ayat dia..

"Hari ini ulang tahun perkahwinan kami yang ke empat..semoga perkahwinan kami dilimpahi keredhaan Allah..dan di selubungi kebahagiaan hingga akhir hayat kami..Aaaminn..."

Lalu aku pun tengok tarikh hari tersebut (semalam la)..EERRRRRRRKKK...!!!!!  29 May..!!!!

Alamak tarikh anniversary aku jugak ni...dalam hati...

"errrr...mati la aku...aku langsung tak ingat.."

So mmg tak plan apa2 utk hari yg patut di celebrate lah kata orang kan..selalunyer aku akan ingat tarikh2 penting gini..kononnye mcm ambil berat lah kan,..hahaha..so aku pun akan plan utk buat something special..macam kek ke..biskut ke..masak lunch yg special ke...tapi hari semalam tak de ape pun yang special di dapur utk aku masak2...

Tapi utk menampakkan bahawa aku tak lupa tentang tarikh itu..maka aku pun send special whishes kat encik husband..hihi...tibatiba...!!!

"eh..hari ni eh anniversary..ooo..hehehe"

Berikut adalah reply dari husband aku...CEH...!!!!! rupanya beliau tu pun lupa anniversary kami...hadoi...!! gigit jugak dia ni karang..!!!

Hehe..ok...jadi tiada rasa bersalah dalam diri sebab kami masing2 lupa tarikh tersebut...hahahahaha...(gelak besar)..so petang itu dengan menggunakan bahan2 yang sedia ada kat dapur saja aku pun nak buat la kek gulung yang serupa ini..


Haaa...ini bukan aku buat ye...ini aku amik dari blog masakan yang amat aku suka dan selalu memberi inspirasi pada masakan aku..huhu..

Al-kisahnya....aku dah buat kek gulung itu..memang jadi lah sebijik macam dlm gambar itu..tapi aku nak buat kelainan sikit dengan meletakkan filling aiskrim...malangnyer aiskrim tersebut telah cair semasa aku melapisi kek tersebut..maka kek itu tak boleh digulung dan bila dipaksa gulung maka rosaklah dia..huhuhu...T_T..**nanges..nanges..**

Encik husband kata.. "tak pe la esok cuba buat lagi ye...abang dah nmpk rupa dia tu kira ok la tu..haha"

Maka hari ini aku akan buat lagi satu roll cake utk realisasikan jugak cubaan membuat kek gulung itu..hahaha...

Sekian...!!

^^gambar kek aku tak dapat di upload di sini kerana aku malu dengan rupa bentuknya yang dah rosak..lagipun..kek tersebut telah berada di dalah tong sampah..huhu...**sayang nye**...^^





No comments: