Wednesday 6 March 2013

Tak Paham..Tak paham...

Ermm...kelapangan hari ni di penuhi lagi dgn mencoret di meja tulis...

Meja tulis baru je selesai melihat semak muka buku tadi...sekali terlihat ada satu post ni kan..hadoi..bisa bikin meje tulis meletop lah..!!!

Umur baru setahun jagung dah pandai nak bercakap ttg isu politik...yang paling "bagus" nye siap mengutuk mengata pemimpin kerajaan yang dahulu hingga sekarang...nak ckp pasal mahathir la..tunku abdul rahman la..dey..!! time tu ko pun tak lahir lg la..sembang kuat...ape la yang korang tak puas hati lagi ntah la..

Sebelum aku nak dapat berkarya dgn selesa di meja tulis macam yang aku lakukan skrg ni..(atau dgn kata yg lebih senang paham..zaman aku dulu la..kalo korang nak compare dgn zaman korang la ni)..korang dah tentu tentu la akan bersyukurnye dgn apa yg korang ada skrg ni...lagi nak protes ke...HADOI...!!!!!

Aku dulu dari sekolah rendah sampai tamat SPM tak pernah dapat skim pinjaman buku teks tau..kena beli..adik beradik ramai..takkan semua adik beradik bapak aku nak belikan buku teks..PENGSAN weh..!! tggu la berbulan bulan ..keluar masuk la bilik cikgu SPBT tu buat rayuan nak pinjam buku teks...org lain dah 3 bulan ada buku sendiri..aku pinjam la buku kawan..buat keje sekolah sampai siap baru bleh blk rumah..ye la nak buat kat rumah tak de buku..mcm ne..??

Korang skrg ni..bukan je yuran sekolah dah free..malah buku teks dan latihan tambahan pun dibekalkan...pastu cikgu siap bg nota potostat lg..bwk blk rumah baca dan hafal je..ceh..!! patut la bleh dapat 11 A..17 A..pastu siap dapat RM100 setiap org...

Oppss..lupa plak korang tu graduan universiti...uishhh...lagi byk kemudahan korang...pegi kuliah dah naik bas..bukan mcm aku dulu...jalan kasi seh..nak tercabut lutut, peha semua..korang la ni ada kad Siswa..beli apa pun dapat diskaun..aku..?? tak de nye merasa semua tu..apetah lagi baucer buku RM250..yang korang guna buat beli majalah dan buku komik je...ceh..!!!

Malas plak aku nak celoteh banyak2 pasal hal budak2 sekarang ni...buat sakit hati aku je baca status korang yang langsung tak berilmu tu...cakap tak pakai otak..tak fikir dulu..main sembur je..lain kali kaji dulu la ceq..guna akal waras bijaksana kurniaan Allah tu...jgn letak akal tu kat lutut...!!!

Konon nyer graduan belajar luar negera tu dah habis pandai la tu...dah terlebih bijak dah...ceh..!!! tolong la...underwear pun beli guna duit biasiswa kerajaan..sembang je lebih...pooodaaahhh........

No comments: