Wednesday 27 March 2013

Janji Di Tepati..

Hai...Hai...Hai...

Aiseh..tajuk dah macam promosi PRU plak...hadoi...tak mo..tak mo...masuk bab politik..isu2 politik ni biasanye sensitif..karang ada plak blog yang kena banned...yaaa ampunnnnn....

Ni nak habaq kat hangpa..dah bercendawan dah meja tulis ni haaa....dah lama sangat rasa nya terbiar..al-kisahnye penulis sibuk banget...hadoi..!!

Okeh berbalik kepada tajuk yang ternyata di atas..aku ada janji ari tu nak letak gambo sarapan yang jenuh aku memikior nyer aritu kan...(giler..!!! dah lama seh janji nak letak menu breakfast tak letak2 juge..)

Okey..al-kisah nye tanggal (alamak tak ingat bila) puan surirumah ni pening fikir nak mkn sarapan ape..maka dok godek2 pakcik gugel..dapat lah resepi ini

POTATO PANCAKE ...

Alahai lempeng kentang la fulak..moh..kite tgk gambo nyer...


Harap maaf la kalo pancake kentang aku ni semacam hangus je nmpk nye...PERINGATAN buat anda, anda dan anda ye...kalo nak buat pancake sila guna NON STICK PAN..jgn la guna kuali korang goreng ikan atau kuali biasa tu...alamatnyer jadii cenggitu la pancake korang..aku bukan tak nak guna non stick pan tu..tapi non stick pan aku tinggal kat kedai..belum bawak blk rumah lagi..kua..kua..kua..kua....

Pancake ini sebenarnya sudah agak manis sebab aku tambahkan susu pekat sikit..jadi tak payah la nak mkn dgn madu ke jem ka ape lagi benda alah nak bagi manis..tapi disebabkan aku ni suka dgn susu pekat..maka aku tuang lah jugak susu pekat atas pancake tersebut..




Si kecik tu mkn mcm mkn lempeng biasa je..(mmg nama melayu pancake ni  lempeng pun..hahaha) dia tak suka bahagian yang ada susu tu..nasib baik aku tak bubuh susu kat semua pancake...



Aku nak letak resepi tapi dah lupa kat blog sape aku tgk..heheh...jangan marah haaa...hihi



No comments: